지원사업
학술연구/단체지원/교육 등 연구자 활동을 지속하도록 DBpia가 지원하고 있어요.
커뮤니티
연구자들이 자신의 연구와 전문성을 널리 알리고, 새로운 협력의 기회를 만들 수 있는 네트워킹 공간이에요.
등록된 정보가 없습니다.
논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!
A Multifactorial Analysis of Can and May in Korean EFL Learners Writings*
영어학연구
2016 .01
The Use of Make in a Korean Learner Spoken Corpus
현대영어영문학
2019 .01
Learner Corpora Investigation of English Article Production by Korean EFL Learners
현대문법연구
2021 .01
모어 화자와 한국어 학습자 말뭉치에서의 ‘은/는’과‘이/가’의 분포와 조사 선택 요인 분석
언어사실과 관점
2017 .01
역사 자료 말뭉치의 보완과 활용- 언해 자료를 중심으로 -
한말연구
2019 .01
An Analysis of Student Translation Using a Corpus Tool and its Application
통번역교육연구
2016 .12
Learner Corpus: Collection and Application of the English Part of Incheon National University Multi-Language Learner Corpus (INU-MULC)
응용언어학
2022 .12
말뭉치 구축·활용의 흐름과 현재의 동향 - 일본의 사례를 중심으로 -
언어사실과 관점
2018 .01
Use of English Futures, Will vs. Be Going to: A Corpus-Based Comparison Study
현대문법연구
2019 .01
A Corpus-based Study on Comparison of Would/’d Like To and Should Like To
담화·인지언어학회 학술대회 발표논문집
2015 .10
언어 추론 모델 개발을 위한 말뭉치 구축 방법론 연구
언어사실과 관점
2019 .01
The Use of the Verb Make in the Corpora of American NS Students and Korean EFL Learners
영어영문학21
2015 .01
코퍼스와 코퍼스 분석도구의 교육적 활용
담화와인지
2023 .02
The Learner Corpora of Spoken English: What Has Been Done and What Should Be Done?
어학연구
2020 .04
한국대학생 영어 작문 코퍼스에서의 지칭 표현: 응집성을 중심으로
Foreign Languages Education
2020 .01
학습자 언어 연구 자료로서의 ‘한국어 학습자 말뭉치’ 활용 방안 모색
언어사실과 관점
2021 .01
A Random Forest Analysis of Can and May in Korean EFL Learners’ Writings
영어학연구
2017 .01
언어간 연구를 위한 대응어 주석 말뭉치의 구축과 활용
언어와 정보
2017 .07
Use of Especially and Its Synonyms by Chinese and Korean EFL Learners: A Corpus-based Study
Studies in English Education
2017 .01
The Perception of Teachers and Learners towards an Exploratory Corpus-based Grammar Instruction in a Korean EFL Primary School Context
초등영어교육
2019 .01
0