메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국산업경영시스템학회 산업경영시스템학회지 산업경영시스템학회지 제28권 제2호
발행연도
2005.1
수록면
1 - 7 (7page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Today, it can not be denied that customer's satisfaction is one of the most important key factors for business success. This paper studies relationships between customer's satisfaction and intention in multiplex, where customer satisfaction means several kinds of the satisfaction of both facility and personnels inside and outside multiplex while the intention means that customer has the intention that he/she will revisit, inform by word of mouth, and stay at multiplex in the future. The number of subjects in this study is 346 persons stayed at four multiplexes, among which we obtained valid responses from 326 persons through questionnaire investigation. We held hypotheses for the relationships, and for the testing, used methods are Spearman's correlation, Mann-Whitney test, etc, and for statistical analysis, SPSS 10.1 software was used. Thus, we found statistically significant results. The relation between customer's satisfaction and his/her favorable intention is positive. With the information given in this paper we can notice which kind of satisfaction is highly related to each intention of customer, so that multiplex can be operated more effectively toward high revenue.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0