메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제20권 제1호
발행연도
2009.1
수록면
207 - 238 (32page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper presents a study on developing the speech test tools for learners of Korean for Academic purpose. The purpose of this study is to suggest a sample of useful proficiency test tool sets for evaluating communicative competence of the learners of Korean who prepare to enter Korean colleges. The research is composed of 4 chapters. The first chapter presents the purpose this study. The second chapter focuses on the theoretical background of the study, especially on the content and the assessment categories of the speech test tools, the taskㆍfunction lists for academic purpose, and the proficiency level for studying in colleges. The third chapter is composed of three sub-chapters which show the assessment criteria, types of question forms for the speech test, and the samples of the test tool set. In the last chapter a brief summarization of this study is made and some suggestions are offered.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0