메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국문법교육학회 문법교육 문법교육 제36권
발행연도
2019.1
수록면
183 - 202 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

이 논문의 연구 히스토리 (3)

초록· 키워드

오류제보하기
The goal of this study is to analyze articulatory errors of Korean consonants in the pronunciations of Chinese learners in Korean. In articulating Korean words, to enunciate any consonant sequence of a syllable boundary means to vocalize a final consonant by overlapping it with the subsequent initial consonant. This paper investigates these Korean phonological phenomena through the findings of Chinese students’ Korean pronunciations. There are three basic types of errors in phonetics at the consonantal sequences of syllable boundaries when Chinese students phonate Korean. Firstly, the syllable final deletion which is considered as the most typical error from Chinese learners occurs in various types of consonantal sequences. Although Chinese /n, ŋ/ can be distributed in syllable final positions, the Chinese students tend to delete Korean syllable finals such as ‘ㄴ,ㅇ’ due to their both distributional restrictions and characteristics of deleting convention of their native language. Secondly, the syllable initial alternation occurred in an isolated syllables can happen due to pronunciation errors of Korean obstruents. In this case, any syllable final consonants do not have any specific roles concerned with this progress. Lastly, the syllable final alteration attempted to the consonants has low sonority. The altered syllable final consonants tend to maintain their inherent places of articulations.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0