메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제18권 제3호
발행연도
2019.1
수록면
47 - 66 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Despite the ongoing interest in the effects of L2 pragmatic instruction, there is a paucity of empirical studies investigating the effects of pragmatic instruction on Korean learners of English. To bridge this gap, the present study aimed to investigate the effectiveness and durability of pragmatic instruction and feedback on the pragmatic competence of Korean university students regarding the speech act of suggestions. A total of 157 participants were randomly assigned to four different instructional groups who received either explicit or implicit instruction with explicit/implicit feedback over six sessions. The findings suggest that the four different types of instruction and feedback yielded positive outcomes in the learning of the pragmatic features of suggestions, also demonstrating that these outcomes were shown to be durable over time. Further analysis revealed that the participants utilized more pragmatically correct suggestions by adopting formulaic expressions and an appropriate level of directness in their realizations of suggestions. Pedagogical implications drawn from the results of this study are also discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (50)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0