메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국생애학회 생애학회지 생애학회지 제9권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
85 - 106 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate the effect of balanced time perspective on undergraduate student’s flourishing, and see the mediating effect of social connectedness. For this purpose, we conducted online and offline surveys of 205 undergraduate students at universities across the nation in Korea and the results were analyzed using SPSS 23.0. First, through one-way ANOVA, future-positive time perspective group or balanced time perspective group’s flourishing were higher than group with past-positive time perspective or restrictive time perspective. For social connectedness, balanced time perspective group and other three groups showed different result. Thus, balanced time perspective group showed higher social connectedness. Second, positive predictors of undergraduate students’ flourishing are school life satisfaction, academic achievement satisfaction, balanced time perspective and social connectedness. Lastly, social connectedness partly mediate the relationship between balanced time perspective and flourishing. Thus, it shows that undergraduate students’ balanced time perspective has direct influence on flourishing as well as indirect influence through social connectedness.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (55)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0