메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김선아 (용인대학교)
저널정보
한국통번역교육학회 통번역교육연구 통번역교육연구 제18권 제4호
발행연도
2020.1
수록면
5 - 25 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper conducted an analysis to recognize the current status of interpretation education and problems related to the publication and use of textbooks and to find out the degree of compliance with the demand for undergraduate interpretation education in the four textbooks. First of all, regarding the goals and contents of the undergraduate interpretation education, unlike graduate schools, we should focus on basic introductions of interpretation and improvement of target language skills. It also pointed out that due to the limitations of the language ability and background knowledge of undergraduate learners, the focus should be on training that analyzing the contents of the text and deriving its meaning. Then we analyzed the composition, contents, and training methods of interpretation materials for undergraduates published in Korea. Through this, we could see that there is a gap between the reality of the professional interpretation and the reality of undergraduate interpretation education in the existing textbooks, and we could recognize that various approaches are needed to explain and introduce words and useful expressions.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0