메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국로렌스학회 D. H. 로렌스 연구 D. H. 로렌스 연구 제27권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
49 - 63 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper has a purpose to show Lawrence’s revolutionary try toward creating cracks and fissures in concentional metaphors and opening a “window to the sun.” His “Fruits” poems in Birds, Beasts and Flowers are an attempt to pork holes in-to open-the mechanistic paradigm, revealing that the paradigm itself is only a metaphor, not literal truth. Metaphors of openness and inclusiveness are remarkable in his poems. The Holy Ghost is the wedge that pries open the closed system of mechanism, thus opening these doors of receptivity. As such, it is a metaphor for Lawrence’s conceptual schema of inclusiveness, his epistemology of “knowing togetherness.” The underworld in Lawrence’s poems comprises entailments of separation and wholeness, death and birth, sexuality and completion: the underworld is both womb and tomb. The darkness of the underworld is never treated as the whole of life: the seeds push up from the ground; sunset yields to sunrise. Because Western culture has privileged the “light” side of the flux over the “dark,” darkness is the unknown, the fittest subject for exploration. To privilege the dark is as mechanistic as to privilege the light.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (11)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0