메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제26권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
135 - 156 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
As a conceptual tool, metaphor is prevalently observed not only in mundane language, but also in various human activities, such as gestures, movies, buildings, dream interpretation, rituals and so on. Researchers, such as Forceville (1996), Forceville and Urios-Aparisi (2009), Alousque (2015), and Sobrino (2017), have paid attention to the analysis of visual images based on conceptual metaphors. A picture book is a great genre to be analyzed with the conceptual metaphors because its meaning is created through the interaction of visual and verbal signs. However, it is not easy to find any case studies of metaphorical analysis of picture books. Bridging the gap, this paper examines the picture book John Patrick Norman McHennessy-The Boy Who Was Always late based on the conceptual metaphor LEARNING IS A JOURNEY. The result shows that various metaphorical entailments of the LEARNING IS A JOURNEY are utilized in visual images as well as verbal texts in creating the message the author tries to deliver throughout the picture book

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0