메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국외국어대학교 외국어교육연구소 외국어교육연구 외국어교육연구 제33권 제1호
발행연도
2019.1
수록면
225 - 258 (34page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper is to investigate the effects of teaching listening strategies with portfolio development to college students. A total number of 54 students participated in this study and they engaged in twelve listening strategy instruction sessions and portfolio work including listening strategy questionnaires and listening tests before and after the instruction. Both qualitative and quantitative data were employed and analyzed. The results showed that the students' listening comprehension improved and their use of listening strategies increased as well. Among three groups by proficiency, the mid-proficiency group showed the most growth in their strategy use. However, the low-proficiency group improved most on the post-listening test. Between female and male students, male students' listening strategies scored higher than those of their counterpart and so did their listening comprehension. In addition, most of the participants reflected on the metacognitive strategies most among three different types of listening strategies. The limitations and suggestions for further studies are discussed at the end.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (56)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0