메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국외국어대학교 외국어교육연구소 외국어교육연구 외국어교육연구 제33권 제3호
발행연도
2019.1
수록면
27 - 57 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this paper was to investigate the effects of think-aloud strategy with feedback on low-achieving readers in college reading classrooms. Thirty three participants out of 124 students from the four groups were selected as low-achieving readers based on their reading comprehension scores. They were assigned with four groups: a control group, a think-aloud group with no feedback, a think-aloud group with implicit feedback, and a think-aloud group with explicit feedback. For implicit feedback, students’ think-aloud comments were indirectly corrected with specific codes while explicit feedback group received overt correction feedback. After one semester of research with 10 reading articles, low-achieving readers improved their overall scores on the reading comprehension post-test from the use of think-aloud with feedback. However, the overt, direct feedback group performed better than other groups. Although all feedback groups produced less wrong think-aloud statements, the explicit feedback group generated the least number of wrong think-aloud statements. The study sheds some light on the importance of explicit feedback in EFL classes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (71)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0