메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
국제한국어교육학회 한국어 교육 한국어 교육 제30권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
145 - 162 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to identify aspects of speaking strategies that can be seen in dialogue of Korean language learners during the process of learning Korean from beginning to advanced levels. According to the research result, learners continuously used the repeating strategy from beginning to advanced levels, and it was identified that learners used a lot of borrowing and asking strategies in the beginning level, asking and stalling strategies in the intermediate level, and paraphrasing and revising strategies in the advanced level. The borrowing strategy that learners frequently used in the beginning level was from learning a foreign language that learners previously learned, which in this case refers to English speaking, but it was identified that communication in Korean is possible as the frequency of using English significantly decreased from intermediate level. This study has significance as a case study that identified how speaking strategies of Korean language learners change within a certain period of time of learning the Korean language.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0