메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제30호
발행연도
2019.12
수록면
163 - 178 (16page)
DOI
10.24285/CLER.2019.12.30.163

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper is based on the Chinese limiting adverb study and the comparative study of Chinese-Korean. Through the learner corpus analysis, the learning aspect of the Chinese limiting adverbs “只”, “光” and “仅” of Korean students will be considered and compared with the usage of the limiting adverbs of Chinese natives. In addition, the language database of Korean students will be examined in order to find the types and frequent causes of errors that are easily encountered by Korean learners while learning Chinese limiting adverbs. This will facilitate the understanding of the process by which Korean students learn the Chinese limiting adverbs. This can lay the groundwork for Chinese language teaching materials and methods designed towards Korean students, which can help Korean learners to properly use and understand Chinese limiting adverb “只”, “光” and “仅”.

목차

Ⅰ. 绪论
Ⅱ. 限定副词“只”、“光”、“仅”的语料库分析
Ⅲ. 教材设置及教学建议
Ⅳ. 结论
【参考文献】
【ABSTRACT】

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-720-000255800