메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조진호 (부경대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제32권 제3호(통권 제105호)
발행연도
2020.6
수록면
770 - 779 (10page)
DOI
10.13000/JFMSE.2020.6.32.3.770

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of the study is to find out the perception of teachers at fisheries and maritime high school about "good classes". To that end, a survey was conducted on 100 teachers of fisheries and maritime high schools. A survey of teachers" awareness, in-depth interviews and journal writing was conducted on 25 items comprised of categories of class perspectives, instructional content, instructional methods, instructional environment and atmosphere, and evaluation. The main findings are as follows. In the area of class perspective, "effective delivery of class content" and "building a reliable relationship between teachers and students" were chosen, while in the area of instructional content, "classes that clearly present class goals and students" were recognized as characteristics of good classes. In the instructional method area, ‘Class using class strategies that stimulate students interest and motivation’ was chosen, ‘Class with active student-centered collaborative interaction’ was recognized in the instructional environment and atmosphere area, and ‘Class that creates a reliable evaluation atmosphere for teachers and students’ in the evaluation area was recognized as good classes.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 결론 및 논의
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0