메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
조진호 (인천해양과학고등학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제30권 제2호(통권 제92호)
발행연도
2018.4
수록면
661 - 670 (10page)
DOI
10.13000/JFMSE.2018.04.30.2.661

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to examine the influences of teachers’ teaching styles of Fisheries & Maritime high school on students` participation in class. For this study, a questionnaire survey of students in Fisheries & Maritime high school in Korea was included as research subjects. The data obtained were analyzed by using correlations analysis and multiple regression analysis. First, based on the result of the correlation analysis, the teacher`s teaching types and student`s participation all contribute positively to the variables. It implies that the class participation of students in Fisheries & Maritime high school affects teaching styles of teachers and learner participation can also be influenced by the types of teaching performed by teacher. Second, according to the multiple regression analysis, the teachers’ teaching styles in Fisheries & Maritime high school partly influence students` participation. The result revealed the diversity teaching styles have a positive effect on participation in emotional classes; diversity teaching styles and individualization teaching styles significantly affect behavioral class participation. It is suggested that the teachers of Fisheries & Maritime high school need to design a meaningful lesson by adopting various teaching methods and lesson preparation that reinforce students’ positive engagement and behavioral class participation.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 이론적 배경
Ⅲ. 연구방법
Ⅳ. 연구결과
Ⅴ. 논의
Ⅵ. 결론 및 제언
References

참고문헌 (37)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2018-454-001852347