메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jeong Won Kang (Incheon National University) Ki Young Lee (Incheon National University)
저널정보
대한전자공학회 IEIE Transactions on Smart Processing & Computing IEIE Transactions on Smart Processing & Computing Vol.9 No.1
발행연도
2020.2
수록면
7 - 12 (6page)
DOI
10.5573/IEIESPC.2020.9.1.007

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to investigate intervention therapy for cognitive function improvement using board games. We especially tried to verify the effect of board games with a digital convergence, functional board game that can simultaneously stimulate the various human senses. We observe changes in the cognitive function of the elderly through short-term and longterm experiments with active games and with interactive games that cannot be implemented in static games, such as PC games, smart-phone games or card games. The clear improvement in patients with early dementia and mild cognitive impairment confirmed the feasibility of intervention therapy for cognitive improvement using a digital convergence, functional board game. Because the target is an elderly person, we can confirm that social bonding environments in which people can voluntarily play games together, formation of game groups, and communication are also very important factors in the research process.

목차

Abstract
1. Introduction
2. The Study’s Purpose
3. Research Plan and Implementation
4. Results Analysis
5. Conclusion
References

참고문헌 (12)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0