메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Gauhar Uatay (Kyungsung University) Dong Seok Cho (Kyungsung University) Hae Young Lee (Kyungsung University)
저널정보
한국조리학회 Culinary Science & Hospitality Research Culinary Science & Hospitality Research Vol.26 No.2(Wn.115)
발행연도
2020.2
수록면
1 - 9 (9page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study was to explore customer perceptions and impressions of dawn delivery services. Using big data from Naver blog posts, 11,048 texts were analyzed to predict customer emotions and satisfaction through keywords such as product, purchase, delivery, utilization, and price. The results of the association analysis found these factors to have a positive impact on customer emotions. Furthermore, the results provide insight on customer emotions related to specific brands of Korean dawn delivery services specifically Market Kurly, Coupang, and SSG. The findings identify areas of customer satisfaction and dissatisfaction for leading early morning delivery services. Specifically, Market Kurly and Coupang seemed to posses strong discounting systems, while SSG excelled in its refunding procedure. In addition, the level of information implemented by Market Kurly was found to play a negative role in customers’ emotions.

목차

ABSTRACT
1. INTRODUCTION
2. THEORETICAL BACKGROUND
3. RESEARCH METHODS
4. RESULTS
5. DISCUSSION AND CONCLUSIONS
REFERENCES

참고문헌 (29)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-594-000454227