메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
최항섭 (현대중공업) 고성훈 (현대중공업) 우상표 (한국조선해양) 김용백 (한국조선해양)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 2019년 학술대회
발행연도
2019.11
수록면
1,273 - 1,276 (4page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In the gas fuel operation mode of the Dual Fuel engine, knocking may occur in response to changes in the surrounding environment or rapid dynamic behavior. Because these knocks can cause engine damage, effective knock detection and control techniques are essential to improving engine power and efficiency. Generally, if knocking is not detected and controlled initially, its strength tends to increase gradually, so development of an algorithm suitable for engine characteristics that can be accurately detected at the beginning of knocking is required. In this study, we analyzed the knocking frequency characteristics of a medium-sized engine using vibration and pressure sensor signals. Based on this, the optimum knocking detection algorithm with excellent knocking detection sensitivity was designed and evaluated.

목차

Abstract
1. 서론
2. 노킹 검지
3. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0