메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
송숙정 (중원대학교)
저널정보
한국일본문화학회 일본문화학보 日本文化學報 第85輯
발행연도
2020.5
수록면
221 - 242 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study compares national language education and ideology contained in national language textbooks among the educational policies implemented in the situation of South Korea and Japan after the postwar U.S. military politics with Taiwan’s national language education in the days of the KMT government. saw.
As a result, it was found that Japanese language education during the U.S. military era focused on the personality and social growth of each child who learns from the thoughts that forced Japan to impose militarism and nationalism. . In the wake of the three-year U.S. military politics, South Korea established an educational policy in a very confusing atmosphere, but the textbooks issued by the Governor-General of Korea during the Japanese colonialera were transferred through the early textbooks. It turned out that it was a textbook that did. On the other hand, Taiwan, where a new textbook was created by the KMT government, the appearance of decolonization was clearly visible. However, the appearance of such a deliberate decolonization, on the other hand, only changed the subject, and it was no different from the education during the Japanese colonial period.

목차

1. 서론
2. 미군정기와 국민당 정부
3. 국어교과서와 국가 이데올로기
4. 결론
【참고문헌】
〈要旨〉

참고문헌 (18)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-913-000664657