메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
원효헌 (부경대학교) 김하정 (부경대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제32권 제3호(통권 제105호)
발행연도
2020.6
수록면
681 - 693 (13page)
DOI
10.13000/JFMSE.2020.6.32.3.681

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to provide an in-depth and comprehensive understanding of various experiences related to the instruction of NCS-based curriculum by Fisheries and Maritime high school teachers and to help prepare field-oriented improvements and institutional complements to establish an effective NCS-based curriculum for fisheries and maritime high school. The data were collected through in-depth interview of 5 teachers and data analysis was done using NVivo12 program. As a result, 303 significant statements were derived, which were grouped 51 subcategories and 15 upper categories, and then according to the flow of teachers’ experience, it was categorized into three themes: application, problem recognition, and teachers’ efforts to improve. Based on the results of the study, suggestions were made through comparison and analysis with related prior studies. The results of this study can be a toehold to help prepare for field-oriented improvement and institutional supplementation for effective NCS-based curriculum of fisheries and maritime high schools.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 수산·해운계 고등학교의 NCS교육과정 편성·운영 현황
Ⅲ. 연구 방법
Ⅳ. 연구 결과
Ⅴ. 결론
References

참고문헌 (22)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0