메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
강다연 (동명대학교)
저널정보
한국수산해양교육학회 수산해양교육연구 수산해양교육연구 제32권 제3호(통권 제105호)
발행연도
2020.6
수록면
805 - 822 (18page)
DOI
10.13000/JFMSE.2020.6.32.3.805

이용수

DBpia Top 5%동일한 주제분류 기준으로
최근 2년간 이용수 순으로 정렬했을 때
해당 논문이 위치하는 상위 비율을 의미합니다.
표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to study the ways to improve reading skills of middle school students through suitable reading education. Modern society is information age, in which knowledge and information are overflowing. It is a society that requires the ability to select proper information and utilize it. Although various information is obtained through various media through the spread of computers and the development of the Internet through industrialization, reading ability is the fundamental ability for selecting and utilizing this information. As a result, this study focuses on reading education in order to improve the reading skills of middle school students. Reading ability refers to the ability to read and understand various passages and reading education can play an important role in improving reading ability. This paper presents a plan for making reading everyday habit through the method of reading education tailored to the interests and right level of middle school students. It also suggests a plan for proper reading education for improving reading ability of them. This research figures out that reading education is essential for middle school students to improve their reading skills. Various methods of reading education contributes developing creative and critical problem-solving skills.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 국어 교과의 읽기 영역
Ⅲ. 독서교육
Ⅳ. 읽기 능력과 독서교육
Ⅴ. 결론
References

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0