메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
유영설 (수원농생명과학고등학교) 김지수 (충남대학교)
저널정보
한국체육과학회 한국체육과학회지 한국체육과학회지 제29권 제3호 (인문사회과학 편)
발행연도
2020.6
수록면
719 - 730 (12page)
DOI
10.35159/kjss.2020.06.29.3.719

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The study has explored the types of female high school students’ recognition on physical education teacher’s leadership. To address the goal of research, the author has applied Q methodology with which humans’ subjectivity can be analyzed P-samples were gained from 30 female high school students located in D city. A Q-sample of 28 different items on P·E teachers’ leadership were identified from the P-samples’ depth interview. Data collected through Q-classification went through Q factor analysis by using QUANL 1 .2 P C. A ccording to t he a nalysis results, t otal f our types were c lassified. T ype Ⅰ is ‘stressing relationship formation and respecting emotion’, Type Ⅱ is ‘stressing instruction activities and teacher’s teaching passion’, Type Ⅲ is ‘stressing teacher’s positive feedback in class’, Type Ⅳ is ‘ stressing to create educational environments’. There were differences in attitude toward physical education teacher’s leadership for female high school students according to their individual characteristics or experiences such as preference of physical education class and motor skill. Therefore, each physical education teacher need to know students’ individual characteristics.

목차

Abstract
Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론 및 제언
참고문헌

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0