메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
The Academy of Korean Studies THE REVIEW OF KOREAN STUDIES THE REVIEW OF KOREAN STUDIES Volume 12 Number 1 (March 2009)
발행연도
2009.3
수록면
59 - 73 (15page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper examines how European social studies textbooks deal with the Korean War. The Korean War is not only a major Korean topic covered in foreign textbooks, but it is also an important historical event for European countries as tensions rose in the face of the entrenchment of the Cold War. This paper divides Europe into three regions: Western Europe, Eastern Europe, and other European countries. The analysis shows that instead of three different views on the Korean War based upon region, each country has a different emphasis and way of narrating. Textbooks are an important medium in which official ideology and politics are reflected. Even if various perspectives on the Korean War exist, the mainstream view of each country, which is expressed in the textbooks, reflects the knowledge approved by the state.

목차

Introduction
Western European Countries: UK, France, and Germany
Eastern European Countries: Russia, Poland, and the Szech Republic
Other European Countries: Denmark, Italy, and Sweden
Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-911-000953144