메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어교과교육학회 영어교과교육 영어교과교육 제19권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
77 - 96 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article investigates the test-taking strategy use by high school third graders and CSAT (College Scholastic Aptitude Test) retakers. The study employed the following quantitative data analyses. One hundred third-grade high school students and sixty-four CSAT retakers in Jeonju participated in a survey asking about their test-taking strategy use. Their English reading comprehension test scores for the National CSAT mock test, taken in March, 2019, were also collected. The strategy checklist used in this survey was adapted from the Multiple-Choice Strategy Checklist (Anderson et al., 1991) and Cognitive and Metacognitive Questionnaire (Phaiti, 2003). The findings of this study are as follows: First, out of the 35 strategies in the strategy checklist, 23 got a mean score above 3.00, which means that the participants used the test-taking strategies quite frequently. Second, the higher-proficiency learners used more strategies overall than the lower-proficiency learners. Since there is a significant correlation between the test-taking strategies and the English reading comprehension score of the CSAT, further research must be taken and deployed to encourage students to use the test-taking strategies.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (31)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0