메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
한국영어학학회 영어학연구 영어학연구 제26권 제1호
발행연도
2020.1
수록면
109 - 128 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The main aim of the present study is to investigate if there are vocabulary learning strategies that are related to the size of gap between EFL learners’ receptive and productive vocabulary. Fifty-one Korean college students majoring in English took the receptive and productive vocabulary size tests at 5000 word level and responded to a vocabulary learning strategy questionnaire. The results showed that: 1) the participants’ productive vocabulary size was smaller than their receptive vocabulary size; 2) the participants frequently used vocabulary learning strategies that are cognitively easier to process, such as verbal and written repetition of word forms; and 3) the participants with a smaller gap between receptive and productive vocabulary sizes more frequently used the following three strategies: ‘conversing with native speakers,’ ‘using new words in English conversation,’ and ‘using English-language media.’ It was suggested that these results indicate the importance of interactive output and context-based media input in narrowing the gap between receptive and productive vocabulary sizes.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (35)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0