메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
대한영어영문학회 영어영문학연구 영어영문학연구 제45권 제2호
발행연도
2019.1
수록면
165 - 185 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The paper aims to analyze the microscopic narrative so called ‘herstory,’ female or feminist viewpoints on history of modernity in terms of melodrama in The Tale of Two Cities (1859) by Charles Dickens. The historical background of The Tale of Two Cities is the revolutionary period in France and England from 1775 to 1793 including the French Revolution and the American Revolutionary War. The novel not only represents the historical development of human rights in the birth of modern subjectivity based on reason and rationality, but also releases melodramatic explosive power of extravagant emotions, feelings, and affects. The main historical drive to move rational male modern subjects like Alexandre Manette, Charles Darnay, and Javis Lorry in the turbulent era, comes from emotional female subjects like Lucie Manette and Terese Defarge. And hidden narratives of her-story control the manifested history because the decisive motives of the French Revolution and final transformation of Sydney Carton from a meaningless machine to a sacrificial Christ are derived from the herstory about Teresa’s revenge and Lucie’s love. The significance of herstory with respect to melodramatic subjective feelings can shed new light on the buried affects in the narratives under the surface of objective modern history.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (20)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0