메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
동국대학교 영어권문화연구소 영어권문화연구 영어권문화연구 제12권 제3호
발행연도
2019.1
수록면
77 - 102 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to analyze specific ways how Susanna White’s film Woman Walks Ahead (2017) contributes to repeating the stereotypical romantic images of Native Americans on one hand, strengthening dominant American studies discourses as to the Dawes Act, democracy, individualism, and capitalism on the other. It delineates superficially the romantic affairs between Catherine Weldon and Sitting Bull, assuming the successful result in the interracial marriage. The deeper reading tells us that the film delves into the effective strategies made by American government as well as white scholars and artists in order to guide Native Americans into the pathway to American civilization. Compared with its former masterpieces Dances with Wolves (1990) and Bury My Heart at Wounded Knee (2007), Woman Walks Ahead tries to portray different perspectives towards Sitting Bull and his people especially by making the Indian hero an ideal man with a good balance of masculinity and feminity. Such generous and comprehensive approaches, however, lead to make stereotypical images of traditional Indians like those who are doomed to disappear in American history, Furthermore, by revealing several American policies applied to Native Americans in the late 19th century,the film highlights the aftermath of the polemical agenda.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (21)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0