메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
동국대학교 영어권문화연구소 영어권문화연구 영어권문화연구 제12권 제3호
발행연도
2019.1
수록면
55 - 75 (21page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Widely known as a prose writer, Jack Kerouac became famous with the publication of On the Road. However, the fact that Kerouac composed haiku is not widely known to the public as well as to the critics. In fact, there are mixed reputation on Kerouac’s composition of haiku. Lawrence Ferlinghetti evaluated Kerouac as a better novelist, “a better novel writer than a poem writer” (qtd. in Hakutani, 156). On the other hand, Garton-Gundling argues that the studies such as Beat Buddhism enabled American freedom to evolve, compete and coexist through this kind of cross-cultural philosophy. Grown up in a devout Catholic family and also affected by Eastern religion, he mixed those two influences into his haiku. It becomes Kerouac’s composition of haiku leads to the binary opposition. However, this kind of hybrid genre offered a different insight to the Beat generation. This paper, will explore how Kerouac created an American haiku movement, why Kerouac specifically named “American haiku”, the relationship between Kerouac’s haiku and religion, eventually see what the significance of Kerouac’s haiku is.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0