메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제52호
발행연도
2020.1
수록면
33 - 58 (26page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to apply Problem-Based Learning(PBL) in learning foreign culture focusing on the cultural background of the film Forrest Gump. First, it discusses the effectiveness of movies as an educational tool to study culture and the importance of culture teaching for improving English communication-skills to be qualified for globalized citizens. Secondly, this study is to show how PBL can be designed in the culture teaching courses. Finally, this paper investigates the result of 20 student surveys to measure the learners’ reaction of the model class. The result of the study suggests that the students are satisfied with the movie-based culture class and recognize PBL as a unique student-centered learning method. Through the PBL experience, students could have a positive effect on carrying out self-directed learning and cooperative learning, and improving communication skills to find a solution in a group. In conclusion it can be considered a meaningful study that Problem-Based Learning(PBL) in cultural learning through movies showed the possibility of improving various core competencies along with academic achievement.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0