메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이지원 (가천대학)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제36호
발행연도
2022.3
수록면
49 - 78 (30page)
DOI
10.24285/CLER.2022.3.36.49

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper reports a study that assessed the implementation of the pure Problem Based Learning (PBL) in Mandarin Chinese for Second Language classrooms. The study involved 13 undergraduate students and one Chinese tutor. The findings showed that the students had positive perceptions of problem-based language learning and that pure PBL has a positive impact on the four language skills of reading, writing, speaking, and listening. Pure PBL promotes meaningful, hands-on learning for Mandarin Chinese learners and enables them to connect what they learn in the classroom to real life. The results indicate that pure PBL can be successfully implemented on a small scale and that it is not excessively challenging for Mandarin Chinese learners. The results highlight the need for the students to be well trained in the theory and practices of PBL for its successful implementation. This study also shows the possibility of applying the pure PBL method to other Chinese classes.

목차

Ⅰ. 들어가면서
Ⅱ. 수업 전 단계
Ⅲ. 수업 운영 단계
Ⅳ. 평가 및 만족도 조사 단계
Ⅴ. 수업 결과분석
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2023-720-000151627