메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
저널정보
숭실대학교 영재교육연구소 Global Creative Leader : Education & Learning Global Creative Leader : Education & Learning 제9권 제6호
발행연도
2019.1
수록면
129 - 146 (18page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines factors affecting student-centered instruction focusing on school organizational features. More specifically, we look at organizational features of a school type (Hyukshin school), an open school climate, and teachers’ decision-making authority in curriculum development and student management. The study uses data from the Gyeonggi Education Panel Study (GEPS), and samples 1,277 teachers at 159 middle schools in the Republic of Korea. The results show a positive relationship between the teachers’ use of student-centered instruction and the Hyukshin School, while an open school climate and the teachers’ decision-making authority in curriculum development and student management were not associated with the use of teachers’ student-centered instruction. The implications and limitations of the study are also discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (36)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0