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논문 기본 정보

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학술저널
저자정보
윤준규 (경원전문대학 자동차과) 차경옥 (명지대학교 기계공학부)
저널정보
한국분무공학회 한국액체미립화학회지 한국액체미립화학회지 제10권 제3호
발행연도
2005.1
수록면
45 - 53 (9page)

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이 논문의 연구 히스토리 (10)

2000

과급식 디젤 엔진의 성능개선 및 배기가스 저감에 관한 실험적 연구 과급 디젤엔진에서 선회비 변경에 따른 흡기 포트유동 및 엔진성능 특성에 관한 연구 ( A Study on the Characteristics of Intake Port Flow and Performance with Swirl Ratio Variance in a Turbocharged D. I. Diesel Engine ) 나선형 흡기포트의 유동특성이 과급식 디젤엔진의 성능 및 배출가스에 미치는 영향 ( Effects of the Flow Characteristics of Helical Intake Port on the Performance and Emissions in a Turbocharged DI Diesel Engine ) [디젤엔진부문] 터보과급 디젤엔진의 성능 및 배기가스특성에 관한 연구 터보과급기를 장착한 직접분사식 디젤엔진의 배출 가스 저감에 관한 실험적 연구 ( An Experimental Study on the Reduction of Emissions in a Turbocharged D.I. Diesel Engine ) 흡기포트 선회비 변경에 따른 유동특성 및 엔진성능에 관한 연구 ( A Study on the Flow Characteristics and Engine Performance with Swirl Ratio Variance of Intake Port )

초록· 키워드

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The purpose of this study is to analyze that intake port swirl and fuel injection system have an effect on the engine performance in a turbocharged D.I. diesel engine of the displacement 9.4L. As result of steady flow test, when the valve eccentricity ratio moved to cylinder wall, the flow coefficient and swirl intensity is increased. And as the swirl is increased, the mean flow coefficient is decreased, whereas the Gulf factor is increased. Through this engine test, it can be expected to meet performance and emissions by the following applied parameters; the swirl ratio is 2.43, injection timing is BTDC 13oCA and compression is 15.5.

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