메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
권삼영 (한국철도기술연구원) 박기현 (우진기전)
저널정보
대한전기학회 전기학회논문지 전기학회논문지 제69권 제10호
발행연도
2020.10
수록면
1,525 - 1,532 (8page)
DOI
10.5370/KIEE.2020.69.10.1525

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

이 논문의 연구 히스토리 (12)

초록· 키워드

오류제보하기
This paper aims to review the basic conditions in designing the de-icing system of the loop current type in AGT 3rd rail system. The loop current type is defined as melting ice/frost on the rigid conductor by Joule’s heat generated by large current flowing through rigid conductor. A simulation is more cost-, time- effective means than experiments in reviewing the temperature increase in loop current type of de-icing system. To make simulation program, the theoretical backgrounds were reviewed. In accordance with the established theory, simulation program was written in MS-Excel. To verify the accuracy of developed simulation program, current injection experiments in rigid conductor were conducted. Temperature rises at 1700A, 1500A, 1200A were compared with the program. Two(experiment and program) results were fairly good agreed. With the simulation program, case studies were conducted in various assumed conditions, especially in 2m/s wind condition and in 60 minutes current injection, etc. From simulation case study, we deduced followings; 1) The operation of loop current de-icing system is quite safe up to 1700A-60 minutes current injection condition. 2) 30 minutes before commercial operation is proper for the current injection time 3) To obtain the de-icing effectiveness, it is necessary to inject the 1500A or more.

목차

Abstract
1. 서론
2. 주울열로 인한 전차선 온도상승량 예측 이론 검토
3. 전차선 온도상승 예측 시뮬레이션 프로그램 작성
4. 프로그램의 신뢰성 검증
5. 고무차륜 강체전차선 해빙 조건 검토 시뮬레이션
6. 결론
References

참고문헌 (10)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0