메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jeong-Im Han (Konkuk University) Hanyong Park (University of Wisconsin Milwaukee) Zafer Lababidi (Florida State University)
저널정보
한국언어학회 언어 언어 제45권 제3호
발행연도
2020.9
수록면
703 - 724 (22page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated the role of less familiar scripts in phoneme categorization and lexical encoding of L2 learners. Using a word-learning paradigm, native English learners of Modern Standard Arabic (MSA) learned MSA non-words with confusable phoneme pairs for two days, and on the third day, their phoneme categorization and lexical encoding abilities were examined in the AX discrimination and lexical decision tasks, respectively. In the learning stage, one group of learners was presented with the MSA spellings, while the other group received auditory input only. The results demonstrate that exposure to orthographic information during learning did not appear to have a significant influence on lexical encoding or phoneme discrimination. These results together with some previous studies suggest that when learners are exposed to a foreign language with less familiar scripts, the orthographic effects may be null or weak at the early stage of learning.

목차

1. Introduction
2. Method
3. Results
4. General Discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (40)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2020-701-001291470