메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김은정 (서울대학교)
저널정보
서울대학교 언어교육원 어학연구 어학연구 제56권 제3호
발행연도
2020.12
수록면
407 - 435 (29page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The purpose of this study is to examine the effects of “self-esteem,” which has not been highlighted in FLE education so far, as one of the emotions that must be considered for the development of effective communication competence. The study was done in two aspects: “building self-esteem” and “inducing communication motivation.” The meaning and function of emotions in foreign language education, as well as the concept of self-esteem at the center of discussion and its function were examined through the analysis of previous studies. Next, four self-esteem-building activities for use in French language classes were proposed, and research methods to explore their effects were discussed. The effects of these four self-esteem-building activities were comprehensively analyzed and examined in two aspects mentioned previously and the implications of the results for FLE education were reviewed. Finally, several proposals based on these implications were suggested.

목차

ABSTRACT
1. 서론
2. 선행 연구
3. 연구 방법
4. 연구 결과
5. 결론 및 제언
References

참고문헌 (46)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-701-001420715