메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Yousun Shin (Sunchon National University) Eun Young Shin (Sunchon National University)
저널정보
언어과학회 언어과학연구 언어과학연구 제98집
발행연도
2021.9
수록면
265 - 287 (23page)
DOI
10.21296/jls.2021.9.98.265

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study aimed at identifying the variables linked to the perceptions of L2 online learning that can help instructors create the optimal learning environment to make up for academic losses due to the COVID-19 pandemic. The participants were 67 university students who majored in English education. Data was collected from the Quick Placement Test (QPT), self-assessed language proficiency, perceptions of online L2 learning questionnaires, the Foreign Language Enjoyment (FLE), and the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCA). The result indicated that grade effect was found between the learners before and after the coronavirus outbreak in terms of QPT mean scores, implying learning loss partially caused by the pandemic. Learners’ perceptions of online L2 learning had positive correlations with FLE and subjective task value. Last, the perceptions of online L2 learning were predicted by FLE and gender. Pedagogical implications are discussed in the conclusion.

목차

1. Introduction
2. Theoretical Background and Related Research
3. Methods
4. Results
5. Conclusion
References

참고문헌 (42)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-700-002141623