메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
정환중 (한국에너지공단) 노만수 (한국에너지공단) 노경완 (한국에너지공단)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2020년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2020.11
수록면
150 - 154 (5page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Driving resistance is a very important factor for the vehicle performance test such as the fuel economy test in the chassis dynamometer. The test principle for driving resistance of the US EPA is similar to that of EU ECE, but EU ECE test has a little more different conditions in terms of considering highest reference speed(135 ㎞/h), vehicle weight and selected tires. This study explores how much fuel economy is related with vehicle driving resistance which are measured by testing on both US EPA and EU ECE. All test vehicles on two drive cycles(FTP-75 and HWFET) are able to meet the tolerance(15%) of compared driving resistances on the regulation except for HWFET result of Vehicle B, and the driving resistances on EU ECE are more severe than those on US EPA. The results show that the more driving resistance a vehicle has, the worst fuel economy it has.

목차

Abstract
1. 서론
2. 시험 장치, 차량 및 방법
3. 시험결과 및 고찰
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0