메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
김태원 (쌍용자동차) 김용혁 (쌍용자동차) 우순기 (쌍용자동차)
저널정보
한국자동차공학회 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회 2020년 한국자동차공학회 추계학술대회 및 전시회
발행연도
2020.11
수록면
374 - 381 (8page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The dynamic characteristics depending on the size, type and shape of the car, but basically the suspension shape and type is more important, it is directly related to the ride comfort of the car what we feel on ride. In addition, the riding comfort and driving characteristics of the car depending on how appropriately the incoming vibration received from the road surface is reduced or absorbed differently, which leads to vehicle quality and customer satisfaction directly. However, in order to evaluate and tune a vehicle, it is difficult to optimize by digitizing it with the basic five senses of the human, furthermore it is not easy to test and compare under the same conditions. In this thesis, using the tire-coupled road simulator to create vibration levels similar to real road surfaces, and analyze the vehicle model by dynamic characteristics. The final goal is to improve vehicle quality by evaluating and tuning, taking advantage of it.

목차

Abstract
1. 서론
2. 차량 모델의 진동 응답 특성
3. 재현 도로의 데이터 취득을 통한 동특성 분석 및 평가
4. 결론
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0