메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
우혜언 (한국예술종합학교)
저널정보
한국슬라브유라시아학회 슬라브학보 슬라브학보 제35권 제4호
발행연도
2020.12
수록면
131 - 152 (22page)
DOI
10.46694/JSS.2020.01.35.4.131

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study discusses the theatrical features in Dmitri Shostakovich"s opera, The Nose, on the basis of the influence of Vsevolod Meyerhold. Shostakovich engaged in the work of the opera’s libretto and participated in the performances of Meyerhold Theatre as a pianist while composing The Nose. A theatrical director, Meyerhold, who emphasized the musical direction of plays, concentrated on the interrelation between music and drama, particularly language, and on its dramaturgical expression. His musical and theatrical perspective had an influence on Shostakovich and his creation of the opera. The Nose, based on the same story by Nikolai Gogol, included theatrical features such as the episode structure, the various vocal techniques reflecting realistic characteristics of Russian language, and the polyphone dramaturgy.

목차

1. 들어가면서
2. 메이예르홀트의 오페라 미학
3. 쇼스타코비치와 메이예르홀트
4. 오페라 «코»의 연극적 특징
5. 나가면서
참고문헌
Abstract

참고문헌 (15)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-349-001428902