메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
邢军 (中国海洋大学) 梁万基 (济州汉拿大学)
저널정보
한국중국어교육학회 중국어교육과연구 중국어교육과연구 제32호
발행연도
2020.12
수록면
99 - 118 (20page)
DOI
10.24285/CLER.2020.12.32.99

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The error analysis is based on an experiment among Korean learners in three Chinese language levels, and Chinese native speakers are taken as the reference.
It is found that Korean learners have not only the phasic characteristics of tone acquisition in different stages but also the common characteristics of different stages. The front T2 word and the back word tone produce assimilation and coarticulation in the tonal pattern, and the reverse coarticulation in the tonal value. The correlation between tone listening and articulating performance is related to Chinese language proficiency. The causes of listening and mispronunciation were related to the learners’ tendency to choose the acoustic features of the Chinese tones.

목차

Ⅰ. 引言
Ⅱ. 实验设计
Ⅲ. 实验结果分析
Ⅵ. 分析与讨论
Ⅴ. 结论: 教学启示
参考文献
ABSTRACT

참고문헌 (17)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-720-001415073