메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
Jian-hua Liu (Hebei University of Engineering) Seung-Man Kang (Chungbuk National University)
저널정보
한국중원언어학회 언어학 연구 언어학연구 제58호
발행연도
2021.1
수록면
417 - 433 (17page)
DOI
10.17002/sil..58.202101.417

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This paper probes into the impact of lexical chunks explicitly learned from English news supplementaries on Chinese EFL learners’ writing proficiency via a survey among 63 non-English major freshmen. For the survey, we have divided them into an experimental group (EG, N=31) and a control group (CG, N=32). The EG were provided with lexical chunks excerpted from the texts of some major news media such as VOA, BBC, CGTN, and CRI, which are within their current vocabulary level and/or at the i+1 level in the sense of Krashen (1985). Then we administered a pre- and post-test before and after 16 weeks’ instruction on lexical chunks. The findings of the survey are as follows. First, the EG exhibit a higher rate than the CG in the frequency of lexical chunks in their writing. Second, the EG are shown to be better at ‘cohesion/coherence’, ‘fluency’, ‘idiomaticity’, and ‘variation’, but not at ‘accuracy’. Finally, the EG exhibit higher writing proficiency than the CG, evaluated in terms of the five categories in question.

목차

1. Introduction
2. Theoretical Framework
3. Method
4. Results and Discussion
5. Conclusion
References

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-705-001476848