메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
임순정 (이화여자대학교)
저널정보
한국번역학회 번역학연구 번역학연구 제22권 제1호
발행연도
2021.3
수록면
219 - 245 (27page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study explores the notion and the role of context in consecutive interpretation. Quantitative analysis of 7 students’ IPDR(Integrated Problem and Decision Reporting) executed as self assessment homework for Specialized Interpretation (Social Affairs & Culture and Science & Technology) was performed. The result was categorized in terms of subject knowledge/background knowledge, linguistic features and speech situation. The result reveals that interpretation is a complex cognitive behavior which requires an understanding of sense and a reformulation on the basis of the discourse context. Thus, the interpreting student should be made aware that interpreting is a communicative/context sensitive approach and be trained to assume that interpreting requires some manipulation to make the communication effective.

목차

1. 서론
2. 순차 통역과 맥락
3. CRIPD 분석을 통해서 본 맥락에 기반한 통역의 실제
4. 결론 및 논의
참고문헌
[Abstract]

참고문헌 (55)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-800-001635754