메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김영욱 (인하대학교) 최지아 (인하대학교) 오수학 (인하대학교)
저널정보
한국사회체육학회 한국사회체육학회지 한국사회체육학회지 제84호
발행연도
2021.4
수록면
497 - 509 (13page)
DOI
10.51979/KSSLS.2021.04.84.497

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Purpose: The purpose of this study is to meta-analyze the effect of exercise intervention for ADHD children.
Method: Meta-analysis was conducted on 21 papers selected through the literature review process. Analysis was performed using the CMA 3.0 program. Heterogeneity tests were performed using the Q test and I² statistic. Subgroup analysis and meta-regression analysis were also performed.
Results: First, the overall effect size of the exercise intervention paper for children with ADHD was found to be the medium effect size (ES=.706). Second, exercise intervention had a medium effect size on major symptoms of ADHD (hyperactivity & problem behavior, attention, suppression of response, and performance function). Third, it was found that outdoor exercise had a higher effect on symptoms than indoor exercise. Fourth, a large effect size was found in the frequency of exercise participation per week (2 times, 5 times) and exercise participation time per session (40-50 minutes).
Conclusion: The results of this study are significant in providing an academic basis for the positive effects of continuous exercise participation in ADHD children.

목차

Ⅰ. 서론
Ⅱ. 연구방법
Ⅲ. 결과
Ⅳ. 논의
Ⅴ. 결론
참고문헌
ABSTRACT

참고문헌 (94)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-692-001694604