메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
Min-Soo Suh (Korea Institute of Energy Research) Kee Joo Kim (Tongmyung University)
저널정보
대한기계학회 대한기계학회 춘추학술대회 대한기계학회 신뢰성부문 2021년도 춘계학술대회 논문집
발행연도
2021.4
수록면
89 - 89 (1page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
Inception of cutting surlphur oxide emission, the new limit was made compulsory following an amendment to Annex VI of the international convention for the prevention of pollution from ships. The International Maritime Organization (IMO), a significant reduction from the previous limit of 3.5% known as IMO 2020, the rule limits the sulphur in the fuel oil used on board ships operating outside designated emission control areas to 0.50% m/m (mass by mass). Within specific designated emission control areas the limits were already stricter (0.10%). Sulphur oxide (SOx) emissions from ships, the resulting reduction, is having major environmental benefits for the world, particularly for health of populations living close to ports and coasts. SOX can lead to acid rain, once released in the atmosphere, which impacts crops, forests and aquatic species and contributes to the acidification of the oceans. It is also harmful to human health, causing respiratory, cardiovascular and lung disease.
Alkali-metal based energy transforming technology, the working principle is ionization of element and vibration of phonon ... 전체 초록 보기

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-550-001680427