메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김화영 (수원과학대학교)
저널정보
중앙대학교 일본연구소 일본연구 일본연구 제55집
발행연도
2021.8
수록면
165 - 181 (17page)
DOI
10.20404/jscau.2021.08.55.165

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
This study examines the images of Japanese women in film by analyzing the movie, Memoirs of a Geisha. The movie was originally written by a Japanese person, but the screenwriter and director were American. The original title was “Memories of Sayuri,” but it was changed to “Memoirs of a Geisha,” revealing a perspective on life from Sayuri’s perspective, but placed in a specific position called “Geisha.” This perspective can be clearly seen in the phrases and colors used to denote the heroine. Sayuri is compared to “water,” which symbolizes sexuality and the maternal aspects of women. The Mizuage ceremony emphasizes women’s sexuality. The maternal aspect is also connected with the image of water as it is connected with Sayuri’s sacrifice for men. Lastly, Memoirs of a Geisha and Sakuran both have female protagonists in the special position of geishas and courtesans, and they express the image of women through color. However, when Sayuri and Higurashi are beginning their lives, Higurashi is active, meaning that the red kimono refers to her passion, while gray color given to Sayuri represents the image of Japanese women westerners already have, such as sadness and sacrifice.

목차

1. 서론
2. 물의 이미지를 담은 게이샤 치요=사유리
3. 회색옷을 입은 게이샤
4. 영화 『사쿠란』(2007)과 비교
5. 결론
参考文献
Abstract

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-309-001920985