메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김성규 (동국대)
저널정보
한국동서비교문학학회 동서비교문학저널 동서비교문학저널 제57호
발행연도
2021.9
수록면
49 - 70 (22page)
DOI
10.29324/jewcl.2021.9.57.49

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
The main goal of this paper is to clarify what transmedia is, and to find out the three major strategies and several important techniques of transmedia. Transmedia is the trendiest tendency in industrial and academic field of media which faces such a huge paradigm shifting. Transmedia highly allows to expand characters who have not been protagonists, and to change narratives which are not spoken in original texts. Transmedia itself is very creative and prospective, so it is now changing the whole paradigms and customs of industrial and academic media field. It also gives permissions to change the formats of media into the other formats such as novels into films or films into games, etc. In this paper, I choose two video texts that are Gotham of Fox and Todd Philips’ Joker in order to reveal effects of transmedia strategies and techniques. These two texts show how insignificant characters can escalate their roles as much as protagonists. And Philips’ Joker, in particular, shows the very transmedia efficacy which is related with audiovisual effects that have never happened text books.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (13)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

이 논문과 함께 이용한 논문

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0

UCI(KEPA) : I410-ECN-0101-2021-800-002141313