메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
김태영 (계명대학교)
저널정보
한국영미어문학회 영미어문학 영미어문학 제141호
발행연도
2021.1
수록면
25 - 44 (20page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
Christopher Marlowe made a new and unique attempt while perfectly parodying Vergilius’s Aeneas. He parodies the gods and Aeneas, the Roman hero, and finally demystifies their authority and power. For Vergilius Dido, caught in the tactics of the gods, was used as a tool of an obstacle necessary to completely dramatize the Roman heroic narrative. But she became a target of criticism that she was obsessed with frenetic love, blocked the hero's way, and led her Carthage to ruin. In contrast, Marlowe, through Dido’s voice, criticized both the Roman gods and the hero. In this paper, I would argue that the object that Marlowe ultimately tried to parody was the contradictory social order of the time. He was called a heretic, atheist, and homosexual, and from that point of view it is natural that his subversive disposition mocked the hypocritical authority and order of the time. This character of his leads to Faustus and Barabas.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0