메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
박종원 (부경대학교)
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제53호
발행연도
2020.1
수록면
127 - 150 (24page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This article reports on an exploratory study of how instructional interval plays a role in deciding success or failure of the Dynamic Written Corrective Feedback (DWCF) with a series of new pieces of writing tests. 69 university beginning level writers in Korea participated in the study, and 207 writing samples were analyzed. Rather than looking at students’ errors with comprehensive manner, the researcher focused on the learner produced errors as a target for teaching and extended the range of writing assessment from grammar to organization and content. The results of the study indicate that DWCF is strongly affected by the instructional hour intervals either one week or one day. Instructional hour intervals make significant differences both in short and long period of task time favoring for students from summer and winter session. Students from short instructional hour intervals show dramatic development in the areas of global, local, and mechanic errors when they were compared with their counterparts. Educational implications targeting for a specific group of L2 writers are provided with pertinent empirical findings.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0