메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
오수빈 (부산대학교) Teresa R. Bell (Brigham Young University) K. James Hartshorn (Brigham Young University) Norman W. Evans (Brigham Young University) Julie Damron (Brigham Young University)
저널정보
한국언어과학회 언어과학 언어과학 제29권 제4호
발행연도
2022.11
수록면
311 - 341 (31page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigates the effectiveness of dynamic written corrective feedback(DWCF) on the writing of intermediate learners of Korean as a foreign language(KFL). Nineteen intermediate Korean learners at a large private university in the United States participated in this research and were divided into two groups. The treatment group(n=9) received DWCF, while the control group(n=10) did traditional types of take-home essay writing with direct feedback. Pre- and post-test results were analyzed to determine differences in linguistic accuracy, fluency, and complexity between the two groups. A mixed-model repeated measures ANOVA revealed that the treatment group's accuracy significantly increased compared to the control group, and there was no significant difference in fluency or complexity for either group. Based on the study results, DWCF is an effective teaching strategy to improve the linguistic accuracy of writings for intermediate Korean learners without negatively impacting fluency and complexity.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0