메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
이효영 (부산외국어대학교) 두금비 (부산외국어대학교)
저널정보
중앙대학교 외국학연구소 외국학연구 외국학연구 제53호
발행연도
2020.1
수록면
325 - 352 (28page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study aims to investigate the level-differentiated Chinese classes in college, in particular with the case of B university located in a provincial area. The preset study explored students’ and teachers’ percetions of Chinese ability grouping teaching. To achieve the goal of this research, both quantitative and qualitative research has been performed. Survey responses collected from 604 university students an interview ata from 11 Chinese teachers were used for the analysis. First, Chinese classes by level at the target school have a positive effect on learners’ Chinese lessons. Second, the level of satisfaction with Chinese classes by level was 3.58, which was relatively positive. Satisfaction was found to be high in the advanced class. Third, the survey on learners' perception of Chinese classes by level showed that the motivation for learning was the highest. The present study suggests that the needs of adopting level differentiated classes to boost college students’ overall competence in Chinese. Suggestions and implications were also discussed.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0